Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 21.07.2019, 21:05

Антонівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Скадовсь...

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Безпечний інтернет

Тренінг для учнів : «Безпечний інтернет»

Мета: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернет, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах. Провести психологічний тренінг «Інтернет-дерево» та «Хто більше» з метою виховання культури спілкування. Визначити правила безпечного використання Інтернету. Перевірити якість засвоєння отриманих знань.
Хід тренінгу
Вступне слово : ознайомлення з темою заходу, метою:
Цей тренінг проводиться в рамках всеукраїнської програми «Безпека дітей в Інтернеті». Також для підтримки програми розроблений веб-ресурс «Онляндія», на якому представлені матеріали для дітей, їх батьків і вчителів — інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків, — завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. На сайті пропонується зрозуміла, застосована на практиці інформація по Інтернет-безпеці, вивчивши яку, навіть починаючі користувачі зможуть ефективно використовувати ресурси мережі і захистити себе від небажаного контенту.

Вправа 1: Правила
Мета: забезпечити конструктивну атмосферу для роботи групи
Метод: обговорення в групі
Теоретична інформація:
Перший крок в організації роботи тренінгової групи у відповідності з принципами проведення тренінгів – прийняття та засвоєння правил роботи. На початку тренінгу рекомендується разом з учасниками самостійно визначити та обґрунтувати правила і протягом усієї роботи їх дотримуватися.
Існує багато можливостей для розробки правил або визначення рамок роботи для групи. Це гарна можливість знайти шляхи до продуктивної співпраці та пізнати одне одного. Під час роботи над правилами створюються умови для кращого визнання власних потреб та особистих відмінностей.
Правила можуть бути такими:
 приходити вчасно;
 вимкнути мобільні телефони;
 правило «тут і зараз»;
 правило «піднятої руки»;
 правило добровільної активності;
 говорити по черзі й коротко;
 не критикувати;
 бути толерантними;
 дотримуватись конфіденційності;
 правило «вільної ноги».

Вправа 2: Знайомство (гра «Інтернет - дерево»)
Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери для роботи
Метод: індивідуальна робота
Теоретична інформація:
На ватмані малюється дерево . Учасникам тренінгу пропонується придумати собі «нікнейм» та написати його на отриманих стікерах. Після чого кожен з учасників виходить і наклеює свій стікер з «нікнеймом» на дерево та розповідає про себе: своє реальне ім’я, рід заняття, хобі, та чому він придумав такий «нікнейм». Ці «нікнейми» можна використовувати під час спілкування на тренінгу.
Після виконання вправи порівняти отримане дерево з мережею інтернет: так само як багато гілочок на дереві, так багато і користувачів у мережі інтернет.

Вправа 3: Гра «Хто більше?»
Варіант 1. Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?
• Тренер пропонує учасникам назвати два улюблених фрукта, наприклад, апельсин, яблуко, або щось інше.
• По черзі „через одного” діти поділяються на дві групи:
«Апельсини» знаходяться в одній стороні, а «Яблука» - в іншій.
• Кожній з команд видається маркер та лист ватману.
• Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.
Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.
• Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
• Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

Вправа 4: «Ситуації»
А тепер давайте з вами розберем декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в інтернеті, та з’ясуємо що ж треба робити в таких ситуаціях.
Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.

Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 17 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.

Лист 3.
Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їжу, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти Вас ніколи не забудуть.
Дякуємо.
(Діти відповідають на листи, обґрунтовуючи)

Вправа 5: Гра «Флешка»
Учасники передають один одному флешку та розповідають будь-яку історію пов'язану з використанням Інтернету, що трапилась із ними.

Вправа 6: Робота з журналами, газетами – «Колаж»
Мета: виявити, наскільки тема безпеки в Інтернеті висвітлюється в ЗМІ та довести корисність розповсюдження інформації.
Учасникам пропонують зробити колаж за темою: «Інтернет – «ЗА» і «ПРОТИ».

Вправа 7: Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»
Виберіть, будь ласка, один із двох варіантів відповідей (А або Б) той, котрий найкраще підходить для опису вашої поведінки в Інтернеті й відзначте його галочкою. У цій анкеті немає правильних або неправильних відповідей.

Анкета «Рівень поведінки в Інтернеті»

1.А. Коли мені смутно або самотньо, я звичайно виходжу в Інтернет.
1.Б. Я не почуваю необхідності вийти в Інтернет тоді, коли в мене поганий настрій.
2.A. Коли я проводжу в Інтернеті менше часу, чим звичайно, я почуваю себе подавлено.
2.Б. Мій емоційний стан не залежить від того, скільки часу я проводжу в Інтернеті.
3.A. Я почуваю, що моє захоплення Інтернетом заважає моєму навчанню, роботі або відносинам з людьми поза Інтернетом.
3.Б. Використання Інтернету не заважає моїм відносинам з людьми, навчанню або роботі.
4.А. Багато моїх знайомих не знають, скільки часу я насправді проводжу в Інтернеті.
4.Б. Більшість моїх знайомих знає, скільки часу я проводжу в Інтернеті.
5.A. Я часто намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.
5.Б. Я не намагаюся зменшити кількість часу, що я проводжу в Інтернеті.
6.A. Коли я не в Інтернеті, я часто думаю про те, що там відбувається.
6.Б. Коли я не в Інтернеті, я рідко думаю про нього.
7.A. Я волію спілкуватися з людьми або шукати інформацію через Інтернет, а не в реальному житті.
7.Б. Я далеко не завжди вдаюся до допомоги Інтернету, коли мені потрібно знайти інформацію або поспілкуватися.
Ключі.
Вибір варіанта "А" оцінюється в 1 бал, вибір варіанта "Б" - 0 балів.
Від 0 до 3 балів - не зловживаєте Інтернетом.
Від 3 до 5 балів - звичайний користувач, але інколи забагато часу проводите в Інтернеті.
Від 6 і вище Ви занадто багато часу проводити в Інтернеті. Озирніться навколо - на світі є стільки цікавого, поспілкуйтесь з друзями.
Психолог.
Думаю, цей коротенький тес допоміг вам визначитися з рівнем поведінки та подумати над тим, добре це чи погано. />
Вправа 8: Правила розумного користувача Інтернету
Мета: визначити правила безпечного використання Інтернету
Метод: обговорення в групі
Пропонуємо учасникам тренінгу відповісти на питання:
- Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
- Так. Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

Шість правил розумного користувача Інтернету:
1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
2. Я буду залишати негарні веб-сайти.
3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

Вправа 8: «Пакуємо валізи»:
Наш тренінг дійшов логічного завершення. Подумайте, друзі, щоб ви взяли із собою з тренінга. Давайте запакуємо наші валізи. Що ви в них покладете?
(Учні висловлюють свої думки, що їм запам’яталось з проведенного тренінгу, що стане їм корисним у житті)



Урок – тренінг: Безпека в Інтернеті

Мета: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету. Сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання. Мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.
План проведення тренінгу
1. Мотивація проведення тренінгу. На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрози, що можуть чекати у віртуальному просторі. Тільки об’єднавши наші зусилля, ми зможемо допомогти захистити себе від небезпек віртуального світу та навчитись правилам безпечного поводження у світовій мережі. (презентація)
2. Організація груп для проведення тренінгу.
3. Виконання завдань.
Завдання 1. Написати на аркуші свій логін. Обмінятися аркушами та написати побажання автору незнайомого логіну. Зробити висновки.
Завдання 2. Обговорити проблеми по групам:
 «Можливості Інтернету»;
 «Яка небезпека нас чекає в Інтернеті»
(Висновки оформляють на папері та презентують)
 Узагальнити проблеми Інтернету
Завдання 3. Обговорення по групам: «Як захистити себе в Інтернеті»; (Висновки оформляють на папері та презентують)
Завдання 4.
 Огляд Інтернет–сторінки “Онляндія: безпечна веб-країна” (http://www.onlandia.org.ua)
 Обговорення рекомендацій
 Обговорення рекомендацій, як діти можуть зменшити ризик.
4.Завдання на наступні уроки:
 За допомогою графічного редактора створити малюнок на тему «Я-за безпечний Інтернет»
 Cтворити презентацію на тему «Безпека в Інтернет»
 «Інтернет залежність»
 «Інтернет: добро чи зло?»
 «Злочини в Інтернет»
 «Як захистити себе в Інтернеті?»
 «Хакери: хто вони?»
 «Все про спам»
 Створити стінгазету «Ми і безпечний Інтернет»
5. Підведення підсумків. Написання побажань та коментаріїв.


Тема: Безпечна робота в Інтернеті.
Мета:
• ознайомити учнів з правилами безпечної роботи в Інтернеті;
• домогтися засвоєння учнями правил безпечної роботи в Інтернеті;
• розвивати логіку, кмітливість;
• виховувати інформаційну культуру учнів
Тип уроку: формування знань
Обладнання: квітка з відривними різнокольоровими пелюстками
Зміст уроку
I. Організаційний етап (вітаємося, записуємо дату і тему уроку)
II. Перевірка домашнього завдання
III. Мотивація (розповідь вчителя)
Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми наче виходимо з дому на вулицю, та нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже. Ми свідомо здійснюємо пошук потрібної нам інформації. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті,є хороші та погані сторони.
Дуже часто ми чуємо «– Дотримуйся правил дорожнього руху», «- Дотримуйся правил поводження з газом, пожежної безпеки», і ми спокійно реагуємо на це і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На заводі, чи на фабриці, і взагалі на будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.
Так і ми працюючи в Інтернет, ми повинні з’ясувати, а які тут існують правила, і що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.
Тому і тема уроку присвячена «Безпечній роботі в Інтернеті».
IV. Актуалізація

Кросворд



1. «Дверцята» до інших сторінок.
2. Електронна «книжка», де містяться різна інформація.
3. Сторінка сайту.
4. Комп’ютери, з’єднані між собою.
5. Програма для перегляду веб-сайтів.
6. Програма для спілкування.
V. Засвоєння нового матеріалу

На дошку кріплять квітку з відривними різнокольоровими пелюстками, на яких з іншого боку записані правила безпечної роботи в Інтернеті. Разом з учнями, які по черзі відривають пелюстки, обговорюємо і записуємо (коротко) у зошити ці правила.
Правила Інтернет-безпеки і Інтернет-етики для дітей і підлітків
• Ніколи не давайте приватної інформації про себе (прізвище, номер телефону, адресу, номер школи) без дозволу батьків.
• Якщо хтось говорить вам, надсилає вам, або ви самі віднайшли у мережі щось, що бентежить вас, не намагайтеся розібратися в цьому самостійно. Зверніться до батьків або вчителів - вони знають, що треба робити.
• Зустрічі у реальному житті із знайомими по Інтернет-спілкуванню не є дуже гарною ідеєю, оскільки люди можуть бути дуже різними у електронному спілкуванні і при реальній зустрічі. Якщо ж ви все ж хочете зустрітися з ними, повідомте про це батьків, і нехай вони підуть на першу зустріч разом з вами.
• Не відкривайте листи електронної пошти, файли або Web-сторінки, отримані від людей, яких ви реально не знаєте або не довіряєте.
• Нікому не давайте свій пароль, за виключенням дорослих вашої родини.
• Завжди дотримуйтесь сімейних правил Інтернет-безпеки: вони розроблені для того, щоб ви почували себе комфортно і безпечно у мережі.
• Ніколи не робіть того, що може коштувати грошей вашій родині, окрім випадків, коли поруч з вами батьки.
• Завжди будьте ввічливими у електронному листуванні, і ваші кореспонденти будуть ввічливими з вами.
• У електронних листах не застосовуйте текст, набраний у ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ - це сприймається у мережі як крик, і може прикро вразити вашого співрозмовника.
• Не надсилайте у листі інформації великого обсягу (картинки, фотографії тощо) без попередньої домовленості з вашим співрозмовником.
• Не розсилайте листи з будь-якою інформацією незнайомим людям без їхнього прохання - це сприймається як "спам", і звичайно засмучує користувачів мережі.
• Завжди поводьтеся у мережі так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами!
VI. Підсумки уроку.
Тільки в процесі інтелектуального та культурного розвитку людина може оцінити всі переваги Глобальної мережі. Для цього у неї є всі можливості. Адже, хто володіє інформацією, той володіє світом. Тільки не треба забувати, що інформацію можна легко пошкодити та знищити, тому безпека роботи в Інтернеті є основоположною на початку роботи у Всесвітній павутині
Заповнити таблицю
Інтернет небезпечний Інтернет корисний
1. Наявністю надмірної кількості реклами. 1. Швидкий доступ до інформаційних ресурсів.


Домашнє завдання.
1) вивчити правила
2) заповнити до кінця таблицю
3) творче завдання: написати вірш про Інтернет

Пошук
Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту
center

Copyright MyCorp © 2019
Створити безкоштовний сайт на uCoz